مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۴
1403/01/31
پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری به مناسبت فرارسیدن "هفته سلامت"
وبدا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری در پیامی فرارسیدن "هفته سلامت" با شعار محوری «سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت» را تبریک گفت.

به گزارش وبدا،در متن پیام دکتر محمدحسین اعرابی آمده است:

"یکم اردیبهشت ماه امسال مصادف با آغاز هفته ملی سلامت، فرصتی برای بزرگداشت و تبیین مفهوم سلامت به عنوان یک حق، با شعار «سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت» به شمار می رود.
این شعار  امسال در حالی انتخاب شده است که دنیا در چند ماهه گذشته، شاهد قتل عام هزاران زن و کودک بی گناه فلسطینی و بی سرپرست شدن و رنج ده ها هزار شهروند در غزه بوده که این حجم از آسیب های روانی، جسمانی و ظلم و محرومیت از سلامت تا کنون در جهان بی سابقه است.
بر این باوریم که سلامتی، یک حق و یک مسئولیت همگانی است و خانواده به عنوان اولین سرپناه کودکان و واحد اجتماعی، نقش همگانی بر سلامت دارد و وقتی از مردمی سازی سلامت سخن می گوییم، بدین معناست که تحقق سلامت به هیچ گروه سنی، فرهنگ و ملیت محدود نمی شود. در جهان 140 کشور سلامتی را به عنوان حق در قانون اساسی و قوانین بالادستی خود مورد اشاره قرار داده اند تاسلامتی به عنوان یکی از حقوق فردی و جمعی انسان در قوانین و مقررات خود به رسمیت شناخته شود.
در جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در تمام قوانین و اسناد بالادستی به ویژه در سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری مدظله العالی، بر موضوع سلامتی و ابعاد گوناگون جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی آن و ضرورت برقراری عدالت و دسترسی همگان به خدمات و تسهیلات سلامت تاکید شده است. تمام آحاد جامعه از کودکی تا کهنسالی باید به خدمات باکیفیت سلامت مورد نیاز خود بدون دغدغه دسترسی داشته باشند و تأمین سلامت آب، خاک و هوای سالم و بهره مندی از غذای سالم کافی، یک مسئولیت همگانی است که مشارکت مردم را می طلبد.
از این رو باید با فراهم آوردن شرایط مناسب برای مشارکت مردم در ایجاد و حفظ سلامتی، از خانه تا اجتماع و محیط زیست تلاش شود.
"برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع" در جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از پیشرفته ترین برنامه های سلامت با هدف برقراری عدالت در دسترسی به خدمات و ارتقا سلامت و دستیابی به اهداف عالی رفاه، از اردیبهشت ماه سال گذشته همزمان با هفته سلامت در سراسر کشور از جمه استان چهارمحال و بختیاری اجرا شد تا بتوان با عزمی ملی و مشارکتی همگانی با شتاب هرچه بیشتر به سمت جامعه ای سالم،  پویا و سرزنده حرکت کرد و مردمی سازی سلامت را از خانه تا تمام سطوح اجتماعی تحقق بخشید.
سلامت نیازمند مشارکت دغدغه مند و آگاهانه آحاد جامعه و تمام دستگاه ها و ذینفعان است و لذا شعار هفته ملی سلامت امسال(یکم تا هفتم اردیبهشت ماه) تحت عنوان «سلامت خانواده با مردمی سازی» ضمن اشاره به حق و مسئولیت همگانی، بر تبیین مفاهیم اساسی و وظایف جمعی در دستیابی به پوشش همگانی سلامت تأکید دارد.
امید است بتوانیم در هفته سلامت امسال در مسیر جهش تولید سلامت محور با مشارکت مردم گام های بلندی برداشت."
تعداد بازدید:
186
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:3
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal