مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۴
1403/02/03
15میلیارد ریال تجهیزات حوزه سلامت وارد چهارمحال و بختیاری شد
وبدا، استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: به همت دولت سیزدهم طی 2 سال اخیر 15 میلیارد ریال تجهیزات بخش بهداشت و درمان وارد استان شد که این اقدام بی‌سابقه نقش مهمی در ارتقای شاخص‌های حوزه سلامت داشته است.

به گزارش وبدا، غلامعلی حیدری در نشست با مدیرکل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: در سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت نیز اعتبارات خوبی به استان اختصاص یافت به‌طوری‌که در سفر نخست 11 هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت استان اعتبار مصوب شد و این مبلغ جدای از اعتباراتی است که برای خرید تجهیزات و امکانات بهداشتی در نظر گرفته شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به نقش مهم مردم و دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی در ارتقای شاخص‌های حوزه سلامت افزود: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی بهبود شاخص‌های حوزه سلامت است به‌طوری‌که قبل از انقلاب شاهد حضور پزشکان هندی و بنگلادشی در کشور بودیم اما پس از انقلاب خودکفا شدیم و پزشکان و متخصصان بسیاری را تربیت کرده و الگوی موفقی در این حوزه برای دیگر کشورهای جهان هستیم.

حیدری بر ارتقای سواد سلامت در بین خانواده‌ها و مدارس استان تاکید کرد و گفت: اگر بخواهیم بهداشت و سلامت را نهادینه و فرهنگسازی کنیم باید از مدارس شروع کنیم.

وی ادامه داد: سمن‌ها و گروه‌های مردمی نقش مهمی در ارتقای سواد سلامت دارند که در همین راستا باید دنبال جذب مشارکت‌های مردمی باشیم.
 
حیدری با تاکید بر اینکه برای جذب سرمایه‌گذار حوزه سلامت باید تسهیل‌گری شود، گفت: برای ارتقای زیرساخت‌های حوزه سلامت باید از فرصت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری این بخش غافل نشویم و در کنار آن با بهره‌گیری از فرصتی که مولدسازی در اختیار مدیران قرار داده زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان را توسعه دهیم.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری، استفاده از هنر و رسانه برای انتقال پیام‌های سلامت و ارتباط مستمر با مردم برای ارتقای سواد سلامت را از دیگر ضرورت‌های این بخش عنوان کرد و افزود: هم اطلاع‌رسانی‌ها بهتر و بیشتر شود و هم هنرمندان را تشویق کنیم تا در خصوص سواد سلامت تولید محتوا داشته باشند.
 
حیدری یادآور شد: نظارت بر اماکن و مراکز خدمات‌رسانی، جذب و نگاه داشتن پزشکان در استان، توانمندسازی و آموزش مستمر خانواده‌ها، پیاده‌سازی قانون انطباق در تمامی مراکز دمانی، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مراکز درمانی و افزایش تاب‌آوری اجتماعی از امور مهمی است که به جد باید پیگیری شود.

 مشاهده تصاویر بیشتر و گالری عکس

مشاهده فیلم و گزارش خبری صدا و سیما از شبکه استانی جهانبین

تعداد بازدید:
131
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal