مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۴
1403/02/04
افزایش جلب مشارکت خیرین و سمن‌ها در جهت مردمی‌سازی سلامت
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: با افزایش جلب مشارکت خیرین و سمن‌ها در حوزه سلامت، بسیاری از مشکلات مردم رفع خواهد شد.

به گزارش وبدا، دکتر اعرابی  در نشست خبری با اصحاب رسانه همزمان با هفته سلامت با شعار«سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت» گفت: در راستای تحقق شعار سال، جلب مشارکت خیرین و سازمان های مردم نهاد و EGOها در توسعه خدمات بهداشت و درمان و حوزه سلامت مهم و ضروری است.

وی با اشاره به احصای نیازهای حوزه سلامت در قالب یک کتابچه گفت: امسال با برگزاری اولین همایش خیرین سلامت تلاش می شود مشارکت ها بصورت هدفمند در جهت رفع مشکلات مردم در بخش بهداشت و درمان جذب شود.

دکتر محمد حسین اعرابی درخصوص پروژه بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد نیز اظهار داشت: بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد دارای سه فاز است که فاز نخست آن شامل بخش اورژانس و رادیوتراپی حداکثر تا شهریور ماه افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

دکتر اعرابی اضافه کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با تکمیل طرح الحاقی خدمات‌رسانی شایسته‌تری به مردم در حوزه سلامت ارائه دهیم.
وی بهره‌برداری از دو دانشکده تا پایان سال را از دیگر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه سالانه تعداد پذیرش دانشجویان در این دانشگاه افزایش می یابد، توسعه فضا‌های آموزشی در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر اعرابی با تاکید بر اینکه درصددیم تا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد را به یک دانشگاه بین‌المللی تبدیل کنیم ادامه داد: در حال حاضر 30 دانشجوی بین‌الملل در صف انتظار جذب در دانشگاه هستند.

وی توسعه رشته‌های متناسب با نیاز جامعه را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه عنوان کرد و افزود: در این رابطه نیازسنجی در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر اعرابی تامین و نصب تجهیزاتی وارد شده به استان را از دیگر اولویت‌های بخش سلامت استان برشمرد و اضافه کرد: طی دو سال اخیر 15 هزار میلیارد ریال تجهیزات پیشرفته وارد استان شده که بخشی از این تجهیزات به سبب نبود فضای مناسب هنوز نصب نشده است.

وی افزود: تمام ام ار ای های وارد شده به استان نصب و فعال شده اند و همچنین دستگاه سی‌تی آنژیو تا نیمه نخست امسال و دستگاه پزشکی هسته‌ای تا پایان سال جاری بهره‌برداری می‌شود.
 
وی با تاکید بر رعایت امر خودت مراقبتی بصورت دایمی گفت: نقش خانواده ها و رسانه‌ها در فرهنگ سازی و ترویج سبک زندگی سالم حائز اهمیت است.
 
دکتر اعرابی ادامه داد: ارتقاء سطح سلامت جامعه باعمل به دانسته ها محقق می شود، چه بسیار افرادی که از خطرات وضررهای برخی رفتارها و یا تغذیه های ناسالم آگاهند اما در رعایت آن کوتاهی می کنند.
 
دکتر اعرابی در ادامه پرداخت معوقات کارکنان و کادر درمان را از اولویت های کنونی دانشگاه عنوان کرد و افزود: رضایت کارکنان منجر به افزایش و بهبود کمی و کیفی خدمات به مردم می شود.
تعداد بازدید:
97
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal